• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

CCO Martijn Lutgerink over nieuwe B2B-aanpak van Trust

‘Value for money en Clevergreen’

29-07-2022
martijn lutgerink (trust)
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Trust zit middenin de transitie van producent van consumentenelektronica naar zakelijke IT-leverancier. ITchannelPRO sprak CCO Martijn Lutgerink over het nieuwe Trust, partnerprogramma Elevate en de nieuwe exclusieve B2B-producten. “De businessproducten zijn in trek. Ze bieden value for money en voldoen aan ons duurzaamheidslabel Clevergreen.”

martijn lutgerink (trust)Een kleine drie jaar geleden kwam Martijn, net voor de coronapandemie, aan boord als CCO bij Trust. Hij is door de wol geverfd na periodes bij Sony, Ericsson en Samsung. Trust is in 2018 overgenomen door investeringsmaatschappij Egeria en die acquisitie paste binnen de transitie van het bedrijf. “Voor corona waren we al druk bezig met het inspelen op nieuwe trends maar de pandemie heeft ons een enorme duw in de rug gegeven”, zegt Martijn terwijl hij ons enthousiast rondleidt in de indrukwekkende Trust-showroom in Dordrecht. “We verleggen de focus naar e-commerce en een B2B-strategie. Dit wordt ondersteund door een futureproof productportfolio met sterke oplossingen voor het thuiskantoor en videoconferencing.”

B2C ondersteunt B2B

Trust is traditioneel sterk in de thuisbasis Benelux en in Italië. De grote markten Duitsland en het VK hebben dus nog veel potentie. Daarom zijn teams in die landen opgezet. En met succes. In Duitsland zijn recent tenders gewonnen bij retailketen EDEKA en bouwmarkt Hornbach. “Dat deze A-merken voor Trust kiezen, betekent dat zowel onze producten als het verhaal op orde zijn. Bovendien worden onze producten snel zichtbaar voor een breed publiek in heel Duitsland. Zo kan B2C de B2B-aanpak versterken.”

De groei van het bedrijf is in de ogen van Martijn niet alleen te danken aan het vele thuiswerken, want Trust heeft ook een antwoord op andere markttrends. “Zo neemt videobellen het steeds meer over van telefonie. Niet alleen in het (thuis)kantoor, maar ook privé geven gebruikers steeds vaker de voorkeur aan videobellen. Daarvoor zoeken ze kwalitatieve apparatuur voor een scherpe prijs en zo komen ze steeds vaker uit bij Trust. In het verlengde daarvan, willen mensen steeds meer zelf content creëren. Denk daarbij aan vlogs en podcasts. Maar ook aan het streamen van games, en dat is nog een groeimarkt waar Trust recent grote stappen heeft gezet. Zo bewijzen we dat het portfolio is samengesteld met oog voor de marktontwikkelingen.”

Clevergreen

Nieuw voor sommige partners is Clevergreen, een intern programma waarmee Trust volgens Martijn een koploper is op het gebied van duurzaamheid binnen de sector. “Met Clevergreen gebruiken we veel minder plastic in onze producten en verpakkingen en we gebruiken meer materialen uit hernieuwbare bronnen”, legt hij uit. Dit moet er uiteindelijk toe leiden dat Trust in 2030 volledig klimaatneutraal is en in 2040 zelfs volledig circulair. Martijn: “Trust staat voor value for money met a-klasse executie. En dat alles met ons principe Clevergreen, met oog voor duurzaamheid. Die visie op duurzaamheid is ook tastbaar en aantoonbaar. Dat blijkt wel uit het feit dat we recent zijn onderscheiden met de zilveren medaille van Ecovadis, de meest betrouwbare leverancier van duurzaamheidsbeoordelingen voor bedrijven.”

Kwaliteitsgarantie

Trust heeft dus ambitieuze doelen op het gebied van duurzaamheid, maar blijft daarbij volgens Martijn de productkwaliteit monitoren. “We bieden strikte kwaliteitsgarantie en daarvoor monitoren we alle online reviews van onze producten. Gemiddeld worden onze producten beoordeeld met 4,2 sterren en dat is ook de score die Trust minimaal wil halen. Als een product lager scoort, wordt het direct grondig geëvalueerd. En als we de problemen niet kunnen verhelpen, halen we het product uit het assortiment.”

B2B-aanpak

Met kwalitatief hoogwaardige producten en Clevergreen-ambitie wil Trust nu dus ook voet aan de grond krijgen in de B2B-markt. Trust ziet het belang van het kanaal, want B2B maakt gemiddeld zo’n 40 tot 50 procent uit van de markt in de belangrijkste EU-landen. “We hebben nu dedicated mensen voor B2B in de belangrijkste EU-landen waar we actief zijn”, zegt Martijn. “Trust biedt nu ook een dedicated lijn zakelijke producten want B2B is heel anders dan de consumentenmarkt. Daarbij liggen de accenten op wat belangrijk is voor B2B-verkoop. Dat zijn onmisbare producten voor een productieve werkervaring thuis en op kantoor, met goede marges voor de handel. En de producten komen in ingetogen Clevergreen-verpakkingen die eenvoudig zijn te openen.”

Iris 4K Conference Camera

Het vlaggenschip van het B2B-portfolio van Trust is de Iris 4K Conference Camera. “Daarmee richten we ons op de kleinere en middelgrote meeting rooms, voor de dagelijkse vergaderingen in een hybride setting met deelnemers op kantoor en vanuit huis of andere locaties. Martijn: “De Iris werkt plug-and-play, heeft een 4K-camera, helder geluid, goede microfoons voor een zeer scherpe prijs. De Iris is populair want: ‘same specs, better price’ dan de markt. En kanaalpartners zoeken vaak ook gewoon een goed alternatief voor de grotere merken.”

Partnerprogramma Elevate

Dat Trust het partnerkanaal serieus neemt, bewijst het partnerprogramma Elevate. Resellers krijgen hier interessante voordelen zoals scherpe projectprijzen met dealregistraties, bonusregelingen, exclusieve acties en marketing support. De werving van nieuwe partners loopt met name via het distributiekanaal, via mailings en er komen partnerevents aan.

Uit het gesprek met Martijn blijkt wel dat nieuwe aanpak van Trust werkt. “Vorig jaar is de omzet uit B2B verdubbeld en die groei zetten we door”, zegt Martijn. “We hebben vertrouwen in onze producten en, dankzij de gunstige prijzen, kunnen resellers er een goede boterham aan verdienen. Trust is een sterk Nederlands merk met een goed verhaal en die combinatie kunnen partners goed gebruiken in hun sales. Het kan niet anders dan dat onze kanaalaanpak gaat slagen.”

Benieuwd naar het partnerprogramma Elevate en het uitgebreide productportfolio van Trust? Neem dan contact op met Boudewijn Sevink via boudewijn.sevink@trust.com.

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)

Tags: duurzaamheidhardwareITchannelPRO Magazine

GerelateerdeBerichten

Leeg Datacenter NAP

Zoveelste ophef over het watergebruik van datacenters

2025/07/30
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
Maak kennis met VoiceAI Connect Cloud voor contact centers

Maak kennis met VoiceAI Connect Cloud voor contact centers  

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon